Apr 26, 2009

DESARU

Perjalanan ke Desaru yg mengambil masa lebih kurang 5 jam dirasakan terlalu lama. Macam biasa saya dah tertidur2 dalam kereta. Suami saya sendiripun terpaksa berhenti beberapa ketika utk melelapkan mata. Memang mengantuk. Cuaca kat luar pun panas. Alhamdulillah, aircond kereta dah dibaiki pada hari sebelumnya. Kalau aircond masih rosak, hmmmm...tak tau lah nak kata...

Ni first time saya ke Desaru. Tapi pada saya, kalau next time saja2 nak ke sana dan menempuh perjalanan yg lama tu..mungkin tidak lah. Tempatnya terpencil. Tp ramai singaporean golfers yg pergi ke sana.

Pada pengamatan saya, pantainya ok...bersih...ombak tak tinggi...angin tak kuat sangat...pendek kata..nyaman la jugak...Tapi saya tak betah dok lama2 kat luar sbb cuaca panas sangat. Bukan apa...baju bawa cukup2 je...sepasang sehari...tak de lebih. Jadi tak nak lah berpeluh kat luar...basah main air...nanti nak pergi makan..orang tak tahan pulak dok sebelah kita..bau semacam je...jadi saya banyak terperap kat bilik je...layan buku dan tv sementara suami saya keluar atas urusannya. Suami dok main air pun saya tengok dari jauh je sambil ambil2 gambar pemandangan. Tapi pemandangan sebenar tak sama dengan apa yg di"capture" dgn camera. Yang sebenarnya lebih cantik dan menarik pada pandangan saya.

Di Desaru ni kami duduk di Desaru Golden Beach Hotel. Biliknya ok..yg kurang skit sbb dia tak berkarpet. Tapi itu kebiasaan tmpt yg di tepi pantai sbb nanti jenuh cleaner nak cuci pasir dari karpet tu...mungkin itu sebabnya lantai bilik tak berkarpet. Apapun selesa lah jugak. Selagi aircond, tv, lampu, toilet, air panas...dan yg seumpamanya berfungsi...saya berpuas hati...

2 comments:

  1. ini apa kes ni asyik berjalan je ni? xde keje lain ke? hehe xpe, tunggulah saya g jakarta nanti. dan awal bulan 6 ke pulau perhentian pulak.. (harap maklum, ada unsur2 jeles dalam msg ini ye)

    ReplyDelete
  2. pi jakarta & perhentian dgn sapa? Nak ikut!!! Ermmm...kalau x boleh ikut, kita jumpa di Langkawi lah...kui kui kui ;-)

    ReplyDelete