Jul 8, 2008

CARROT CAKE

One of my (& my husband's) favourite cakes is carrot cake. We found the recipe on the internet and I've tried to bake the cake so many times. Some of my friends at the office have already tasted it and everybody loved it. The cake smells good and yummy and delicious because of the cinnamon powder used.

Masa dok tengah bakar tu ...aromanya sungguh membangkitkan selera. Dan rasanya memang seindah baunya.

Adunan kek ni saya dah ubah suai drpd resipi asal. Saya kurangkan gula, lebihkan carrot dan kekacang. Saya letak walnut dan badam. Ada jugak resepi yg saya nampak letak nenas. Tapi yg ni belum cuba lagi lah.

Untuk krim pulak saya kurangkan gula jugak dan kurangkan butter. Kekadang saya tambah youghurt. Tapi yang ni bagi saya kurang sikit kesedapannya.

Kalau rasa nak buat kek ni dgn cara yg senang, boleh ke kedai yang jual bahan2 kek dan beli tepung yang dah di campur bahan2 siap...tinggal lagi masukkan telur, carrot, kekacang dan lain2 lagi. Ikut je arahan kat peketnya tu.

;) kalau rajin dan ada masa...cubalah

No comments:

Post a Comment